G7gROBy4_3P4Lyb69aTNdueVqY4 ok! it's a fact: Ok! Fakta Payudara

Thursday 31 May 2012

Ok! Fakta Payudara


Payudara merupakan salah satu anggota tubuh badan manusia. Lelaki dan wanita kedua-duanya mempunyai payudara tetapi tentulah ia tidak dapat lari daripada sebagai salah satu anggota milik wanita yang unik. Tipulah bagi seorang lelaki normal tidak melihat bahagian ini. Betul? Entri aku kali ini sekadar berkongsi sedikit info mengenai payudara. Harap maaf jika ia agak keterlaluan bagi sesetengah orang, cuma bagi aku ilmu harus dikongsi dan tak perlu malu. Enjoy!

1. Sheyla Hershey, 32 dari Brazil mempunyai payudara terbesar di dunia dengan saiz 38KKK. Walaubagaimanapun ia merupakan implan silicon yang telah dilakukan melalui 9 pembedahan plastik!

2. Terdapat pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di Amerika Syarikat yang memperjuangkan hak wanita untuk topless di tempat awam. Mereka mengatakan wanita juga ada hak untuk tidak berbaju di tempat awam seperti lelaki. Tolonglah jangan ada NGO macam ni kat Malaysia!

3. Tiada payudara semulajadi yang sama besar dan selalunya bahagian kiri lebih besar daripada bahagian kanan.No need further elaboration aite?hehe

4. Payudara merupakan bahagian utama yang kaum lelaki akan lihat pada seorang perempuan. Malah ada kajian menunjukkan melihat payudara wanita boleh memanjangkan usia lelaki. Tapi jangan jadikan ini alasan untuk stare, bagi kaum lelaki sila tengok payudara isteri! Yang belum berkahwin, sila kahwin cepat.haha

5. Lelaki juga mungkin mampu menghasilkan susu dari payudaranya memandangkan lelaki turut mempunyai kelenjar susu (mammary gland) tetapi ia hanya akan berlaku akibat ketidakseimbangan hormon.

6.Wanita merokok menyebabkan payudaranya semakin kendur disebabkan bahan kimia dalam rokok mengganggu keelastikan payudara.


7. Berat payudara secara puratanya adalah 0.5 kg dan setiap satunya menyumbang kepada 4-5% lemak badan manusia dan 1% daripada berat keseluruhan seorang wanita.

Fat Women
8. Seorang wanita yang gemuk turut menyebakan payudara semakin membesar akibat dipenuhi lemak.

9. Menurut kajian, wanita yang menjalankan pembedahan membesarkan payudara lebih terdedah menghadapi masalah psikiatri dan worst case scenario menyumbang kepada bunuh diri.

10.Di Amerika Syarikat, pembedahan payudara untuk tujuan pembesaran merupakan pembedahan kosmetik no 1! Kira-kira 2 juta wanita di sini telah menjalankan implant silikon.


11.Di Hong Kong terdapat Ijazah dalam Bra Studies di Hong Kong Polytechnic University. Mereka belajar bagaimana mahu mereka dan membuat coli!hahaha

p/s: Hope it is a good info for you guys!

No comments:

Post a Comment